Imapress adviseert uitgevers op het gebied van presentatie, planning, promotie, oplage en in te schakelen verkoopkanalen. Hieruit vloeit een distributieplan voort dat volledig op maat gemaakt is en optimaal is afgestemd op een tijdschrifttitel en haar doelgroep.
Selectie van de beste verkooppunten op basis van verkooppotentie Voor iedere titel selecteren we de beste verkooppunten. Uitgangspunt hierbij is een lokaal gericht assortiment met titels die afgestemd zijn op de doelgroep. Een tijdschrift ligt altijd daar waar de potentie tot verkopen het hoogst is.
Up to date oplagebeheer op basis van verkoopresultaten Op basis van de eerste resultaten, vindt een permanente evaluatie plaats met als doelstelling de optimalisatie van uitzet en het aantal verkooppunten. Samen met de uitgever kijken we naar mogelijkheden voor eventuele frequentieverhoging of uitbreiding van het aantal verkooppunten.
Rapportage per serienummer Een uitgever heeft met een persoonlijke code 24-uur per dag toegang tot de verkoopresultaten van hun titel(s) via internet. Wij maken voor uitgevers een rapportage van de verkoopresultaten per serienummer. Desgewenst kunnen wij een meer verfijnde analyse maken van de verkopen naar Cebucogebied, branche, retailketen en op verkooppuntniveau.
Promotionele ondersteuning Imapress is uitgevers behulpzaam bij tal van zaken. U kunt daarbij denken aan de promotionele ondersteuning bij titelintroducties, het voorstellen en coördineren van promoties en de ontwikkeling en productie van POS-materiaal zoals displaydozen en wobblers.
Financiële afhandeling Imapress zorgt voor de financiële afwikkeling naar zowel individuele verkooppunten als uitgevers. Uitgevers hebben dus geen financiële rompslomp meer maar duidelijk en helder overzicht in hun financiën.